Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2008

41 μέτρα κατά της ακρίβειας: επικοινωνιακό αναμάσημα!

Με 41 μέτρα επιχειρεί το υπουργείο Ανάπτυξης να εμποδίσει τις κερδοσκοπικές τάσεις και να σταματήσει την ακρίβεια στην ελληνική αγορά. «Μαύρη λίστα» για επιχειρήσεις που προχωρούν σε υπερβολικές αυξήσεις, αλλά και «λευκή» για όσες είναι λογικές και φιλικές προς τον καταναλωτή, υψηλά πρόστιμα και δημοσιοποίηση των παραβατών. Επίσης, συνεχής έλεγχος των κοστολογικών στοιχείων, καθημερινή ενημέρωση για τις τιμές 50 βασικών προϊόντων και καθιέρωση «καλής τιμής» (επικρατούσας), ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, καθώς και των καταναλωτικών οργανώσεων είναι οι πιο σημαντικές κυβερνητικές παρεμβάσεις. Η εφαρμογή των νέων μέτρων θα ξεκινήσει σταδιακά από τις επόμενες ημέρες, με σχέδιο ώς το καλοκαίρι το πρόγραμμα να έχει πλήρως αναπτυχθεί. Οι δράσεις αφορούν όλο το φάσμα της παραγωγικής, εμπορικής και καταναλωτικής δραστηριότητας από το χωράφι μέχρι το ράφι και το καλάθι.

Τι ωραία, τι καλά! Μπράβο, στην κυβέρνηση! Τεράστια θέματα ανοιχτά. Σκάνδαλα φοβερά και τρομερά. Αναπάντητα ερωτήματα για τη στάση της κυβέρνησης και του ίδιου του πρωθυπουργού. Κι Καραμανλής θεώρησε - μετά από τις αποφάσεις του επικοινωνιακού επιτελείου - να μεταθέσει αλλού την προσοχή του κόσμου και να στρέψει πλέον το ενδιαφέρον του σε ζητήματα της καθημερινότητας που, δίχως αμφιβολία τον απασχολούν. Ωστόσο, δεν είναι σε θέση η κυβέρνηση να διαχειριστεί την καθημερινότητα του πολίτη.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης χαρακτήρισαν τα νέα μέτρα "επικοινωνιακού" χαρακτήρα, ενώ ενοχλημένοι εμφανίζονται παράγοντες του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι τα μέτρα αυτά θα επιβαρύνουν το κόστος των επιχειρήσεων.

Ιδού τι δήλωσε ο υπεύθυνος του τομέα Ανάπτυξης του Πολιτικού Συντονιστικού Οργάνου του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, σχετικά με τα 41 μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, που ανακοίνωσε η κυβέρνηση:

Κάθε νέα πολιτική πρωτοβουλία για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας είναι ευπρόσδεκτη και αναγκαία, δεδομένων των διαστάσεων που έχει πάρει το φαινόμενο της ακρίβειας σήμερα. Με την προϋπόθεση, ωστόσο:

  • να είναι πραγματικά νέα και να μην αποτελεί επικοινωνιακό αναμάσημα παλιότερων μέτρων
  • να εντάσσεται σε μία συνεπή και συστηματική πολιτική ελέγχου της αγοράς, χωρίς ασυνέχειες και σπασμωδικές κινήσεις και, βεβαίως,
  • η ανακοίνωσή της να συνοδεύεται από ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης κάθε μέτρου ξεχωριστά.

Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, δυστυχώς, δεν ικανοποιούν καμία από τις παραπάνω προϋποθέσεις. Αντιθέτως, η σύγχυση παλιών και νέων μέτρων, η ελλιπής τεκμηρίωση, ως προς τον χρόνο και τον τρόπο εφαρμογής καθενός από αυτά και, η βιαστική ανακοίνωσή τους, μαρτυρούν την σπουδή της κυβέρνησης, να εμφανίσει μία επικοινωνιακή δέσμη μέτρων, μία μόλις ημέρα πριν την συζήτηση που έχει προκαλέσει ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στη Βουλή για την ακρίβεια.

1 σχόλιο:

Unknown είπε...

Είναι "επικοινωνιακό αναμάσημα". Η ακρίβεια είναι κυρίαρχη! Τα ευρωπουλάκια φεύγουν χωρίς να το καταλάβουμε. Βγήκανε και μιλήσανε, κάνανε το θέατρό τους κι αυτό ήταν...